van Milford naar Wanaka - Reisverslag uit Merino Island, Nieuw Zeeland van Marieke Domburgh - WaarBenJij.nu van Milford naar Wanaka - Reisverslag uit Merino Island, Nieuw Zeeland van Marieke Domburgh - WaarBenJij.nu

van Milford naar Wanaka

Blijf op de hoogte en volg Marieke

02 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Merino Island

27-1 Vandaag naar Milford Sounds!

We hadden om 1515 n nature cruise geboekt. Wat hadden we n geluk met het mooie weer! Dagen ervoor constant regen en nu was t vanaf 14u aan t opklaren! Wat n mooi gebied, enorm veel watervallen/tjes.

Savonds midden in de natuur gekampeerd bij cascade creek. Echt top! Nog n Nederlands stel met kinderen van ook 2 en 4 ontmoet, zij reizen 6 mnd door nieuw-Zeeland en Australië, lekker wijntje/ biertje s avonds mee gedronken en de volgende ochtend ging Anna lekker bij ze spelen alsof ze naar buurmeisje Marit liep. Nog n mooie wandeling gemaakt door de prachtige met mos begroeide beukenbossen, de lord of the rings settings!
Toen verder gereden richting Queenstown. Overnacht in n plaatsje ervoor, Kingston. Nog ca. 500 ontsnapte schapen samen met de campingeigenaresse teruggejaagd, mooi om dat kuddegedrag zijn werk te zien doen.

29/1 naar queenstown, wat n relaxed stadje, wel echt gericht op alle outdoor activiteiten in de omgeving. Dus je ziet enorm veel bookingbureaus. Phil is op n Jet boot gaan varen. Ff zn adrenalinekick halen.
In de tussentijd zaten de meiden lekker te chillen in te park. Toen richting Glenorchy wat een prachtige route is langs de rand van het meer Wakatipu.

In Glenorchy zijn we eens een keer 2 dagen gebleven. Even rust, ik(Marieke) heb daar nog kunnen chillen op n paard, helemaal top. Weer n nacht meegemaakt met onwijze storm. Bizar wat t hier kan waaien steeds! Maar de camper staat wat dat betreft gelukkig als n huis!!

31-1 vertrokken uit Glenorchy. Nog langs Queenstown gereden om met de kabelbaan omhoog te gaan en boven op de berg de Lugeride te doen, superleuk soort slee/kart. En uiteraard de beste burger in toen gegeten van Fergburger. Nou hij was heeeeerlijk!! Drukke zaak joh, de hele dag staat daar n rij buiten van ong 15 min wachttijd. Nadat je besteld hebt moet je nog 25 op je bestelling wachten. Het is t waard!

Dezelfde dag doorgereden naar Wanaka. Was al wat laat dus op n cheapcamping vlak voor Wanaka overnacht. Volgende ochtend 1-2 Wanaka binnengereden. Wat n relaxed stadje is dit zeg! Smiddags naar de Rippon wijngaard gewandeld. Wauw! Wat mooi en wat lekker!! Op de camping staan we nu weer samen met het stel uit den Bosch, heel gezellig weer, lekker eten drinken kids hebben super veel plezier met elkaar.
2-2 vandaag childag op de camping

• 02 Februari 2017 - 06:39

Alice:

Volop genieten dus !! van het ene mooi naar het andere mooi ! Klinkt als een fantastische vakantie met veel mooie ervaringen,leuk om te lezen allemaal en even een beetje met jullie op reis te zijn :)
    Geniet nog maar heel veel meer ! Dikkekussen , herbert&alice

• 04 Februari 2017 - 18:56